טיפים לבחירת אי למטבח כפרי

אי למטבח כפרי מעוצב הנו משטח עבודה נוסף במטבח, אשר יכול להימצא במקביל או במאונך למשטח הראשי. אי מודרני למטבח כפרי מכיל את כל מה שמשטח העבודה המקורי מכיל, כיורים, אריחי שיש, ובמטבחים רבים נהוג לבקש מטכנאי הגז להאריך את הצינור לכיוון האי ולרכוש סט כיריים נוסף. במידה והדבר אינו אפשרי, ניתן להסדיר שם סט כיריים אינדוקטיבי מפואר המשתמש עם מראה האי. במאמר זה נלמד כיצד לבחור אי למטבח בהתאמה לעיצוב המטבח שלכם.

ארבעת הטיפים שאנו ממליצים לבחירת אי למטבח

טיפ מס' 1 – בחרו את האי בהתאם לסגנון העיצוב הבסיסי של המטבח

במידה והמטבח הנו כפרי מודרני, ארונות עם פיתוחים וגילופי מסגרת, ידיות פרזול קטנות ברחבי הדלתות, ולרוב (אך לא תמיד) משטח עבודה בצבע חום דמוי עץ, יש לבחור אי למטבח המשקף את הפרמטרים הללו. משטח העבודה שלו צריך להיות חום בגוון של המשטח החום שישנו בביתכם, והמגירות והארונות שמתחת לאי צריכים לשקף את העיצוב של פתרונות האחסון הקיימים בחדר הן בפיתוחים ובגילופים, הן בגוון והן בידיות הפרזול.

טיפ מס' 2 – מומלץ לוודא כי ישנה באי מגרעת תחתית ללא פתרונות אחסון

במגרעת זו, ככל שהיא רחבה, ניתן להטמיע כמה כסאות בר ולהפוך את משטח העבודה הזה גם לחלל סעודה קטן בנוסף לחלל המרכזי בפינת האוכל. זה יכול להיות המקום בו שותים קפה בסיום הארוחה ומתכנסים לפגישות קטנות וחפוזות.

טיפ מס' 3 – מומלץ להתקין פתרונות תאורה על האי

פתרונות התאורה יהפכו את אי המטבח שלכם לנגיש יותר ולבולט במרחב. זהו אזור שצריך לבלוט בשל מיקומו במקום מרכזי ביחס לחלל. במטבחים מודרניים מומלץ לרכוש פתרונות תאורה צמודי קיר בעוד במטבחים קלאסיים או כפריים מומלץ לרכוש פתרונות תאורה תלויים אשר חלקם התחתון מגיע קרוב מאד לפלטה של אי המטבח. השילוב של האי האופקי והתאורה האנכית יוצר במטבח הכפרי או הקלאסי תמונת עיצוב בלתי נשכחת לכל מתבונן.

טיפ מס' 4 – מומלץ לבחור את עובי המשטח של האי על פי פרספקטיבה

במטבח בהתאמה אישית, מומלץ לבחור משטח עבה ובמטבח קטן, משטח דק. בדרך זו אתם שומרים על היחס שבין גודל המטבח לבין הפלטה וגורמים לה להשתלב במטבח ולא להיות מוצבת בו בצורה מגושמת שאינה נראית מתאימה. במידה והמטבח כבר גובש עם משטחי עבודה אחרים, מומלץ ללכת לפיהם ולרכוש דגם דומה של משטח לשמירה על העובי הקיים במרחב.

 

טיפים מקצועים נוספים