סוגים של מטבחי עץ

מטבחים אלו מהווים את חוד החנית בכל הקשור לעיצובם. עם מטבחים מעץ מלא אתם יכולים לעצב מטבח כפרי מעוצב, המבוסס על פיתוחים וגילופים, או חלל בורגני בעל עיצוב חלק וצורות מלבניות ומרובעות. עניין נוסף וחדשני שמלווה את מטבחי העץ המלא הוא היכולת לצבוע אותם ברמת גימור מרשימה למשך עשרות שנים ללא דהייה. ניתן להגיש ללקוח מטבחים בצבעים לבנים מודרניים, אשר נראים כמו צבעי הציפוי של הארונות המתכתיים המלווים את נוסחי העיצוב הללו.

מטבחים עם פיתוחים וגילופים אומנותיים

מטבחים יוקרתיים במיוחד, בעלי מראה מלוטש מאד. כל דלת ארון או מגירה מכילה מלבנים מגולפים פנימיים. על פי רוב, מטבחים אלו משתלבים היטב בעיצוב כפרי, ולכן הידיות של הארונות שלהם צפויות להיות גליליות ישרות, קשתיות או טלסקופיות אם המטבח מיועד להצבה בחדר קטן. הקשר בין הדלת המגולפת לידית המעוגלת הוא קשר גורדי אשר נראה פעמים רבות במטבחים המסוגננים באמצעות פיתוחים על דלתותיהם.

מטבחים עם דלתות ארון חלקות ומגירות מלבניות סימטריות

מטבחים בעיצוב כפרי מודרני, בשונה מחזות העיצוב הכפרית, מה ששולט במרחב אינו הפיתוחים שעל המשטח, אלא רמת החדות של ההתקן. גם הארון עצמו וגם הידית שלו יכילו קודקודים מאד חדים ומאד מלוטשים. ההמלצה היא לשלב במטבחים קטנים מאד ידיות סימטריות שוות צלעות בגודל קטן. ידיות אלה הן המקבילות לידיות הטלסקופיות העגולות בעולם העיצובים הכפרי: קטנות, קומפקטיות ועל כן מתאימות למטבחים בעלי ממד קטן.

מטבחים מעץ אינם בהכרח חומים: השליטה בצבע נתונה בידיכם

בשונה מימי העבר, מטבחי העץ השתכללו מאד בטכניקת הצביעה בה הם מוגשים ללקוח. המטבחים יכולים להכיל חזות עיצוב עתיקה או וינטאג' המבוססת על הגוון החום הטבעי, אך הם יכולים גם להיות מוגשים ללקוח כשהם לבנים לחלוטין, ואפילו צבועים בגוונים הסובבים את הלבן, כמו שמנת או קרם. בכך, ניתן לשלב מטבחים מעץ איכותי ועמיד גם בבתים מודרניים, ואפילו בבתים לבנים לחלוטין בעלי חזות עיצוב הייטק, ללא כל אלמנט כפרי או פרובינציאלי במרחב. בדרך זו, ניתן להשתמש ברכיבי העץ המלא להגשמת נוסחת עיצוב חופשית, המותאמת לכל מטבח בכל סגנון. מי שהולך על איכות, ישאף למטבח מעץ מלא בשל עמידותו ושרידותו חסרת הפשרות.

עיצוב מטבחים מעץ מלא 

שיטת עיצוב זו מתאימה למטבחים מכל הסגנונות. על אף זיהוי העץ עם הצביון העתיק, כיום הוא ניתן לשילוב גם בתעשיית המטבחים המודרניים הודות לטכניקות צביעה המאפשרות לשווק לוחות עץ לבנים לחלוטין, או בצבעים כמו שמנת ואופווייט. כאשר עוסקים במטבחי עץ, נהוג להתבסס על 2 סגנונות עיצוב כלליים: כפריים לעומת בורגניים. ההבדלים ביניהם פחות מתבטאים בגוון, אלא מהווים יותר שאלה של צורה וטקסטורה של כל דלת ו מגירה בכל מטבח.

המטבח הכפרי

מטבח המתבסס על פיתוחי עץ. כל דלת ארון מכילה לפחות 2 פיתוחי ריבוע פנימיים שנוצרו באמצעות גילוף מתקדם. הידית של הארון או המגירה תהיה בדרך כלל עגולה, נוטה לצורה של קשת. במטבחים קטנים מאד נהוג להתקין ידיות טלסקופיות על מנת שלא למשוך את תשומת לב האורחים לכיוון ידיות הפרזול, אלא למקד את כל הפוקוס בכל רחבי המטבח. הוא בלאו הכי מתבסס על מרחב קטן מאד ולכן התבססות על פרזול בעל ממד גדול תהיה טעות.

המטבח הבורגני

למטבח הבורגני – ביסוס על הצורה המרובעת החלקה, ללא פיתוחים וללא גילופים. משטח הארון מוגש כשהוא חלק לחלוטין. ידית הארון לרוב תהיה מלבנית ולעתים היא תהיה ריבועית סימטרית. באחרונה משתמשים כאשר המטבח קטן, ויש צורך בידיות קטנות. בשל כך, נהוג לנצל את יתרון הגודל הקטן ולעצב ידיות סימטריות שוות צלעות.

צביון העיצוב – עתיק מול מודרני

כאשר צביון העיצוב הוא עתיק, צבע המטבח המועדף הוא צבע העץ הטבעי, ולשלם כך מטבחים מעץ מלא מאד אטרקטיביים במחיר, משום שלא נדרשת צביעה, רק מילוי על בסיס טבילה בפולימר להגנה על העץ. לעומת זאת, במטבח המודרני העץ נדרש להיצבע בצבעים בהירים, לרוב לבן, אך ייתכנו גם ארונות בצבעים כמו תכלת או שמנת. את צביון העיצוב במטבח מוטב לקבוע על פי צביון העיצוב בבית. בית שמבוסס על צבע עץ יקבל לרוב מטבח בעל פיזור צבעים דומה. בית אשר מבוסס על צבעים לבנים ובהירים אחרים יזכה בדרך כלל למטבח בעל זהות גונית דומה. יצוין כי שני צביונות העיצוב יכולים להשתלב היטב גם במטבח הכפרי וגם במטבח הבורגני באין מפריע. החשוב הוא לשמור על עקביות העיצוב על מנת לזכות לתמורה דקורטיבית.

 

רוצים לשמוע עוד?

לפרטים והצעת מחיר התקשרו 054-2008055     או מלאו את הטופס
ונחזור אליכם בהקדם!

 
 
[leadercf7 campid="5639"]
פוסטים נוספים
פרזול למטבח כפרי
מידע מקצועי
פרזול למטבח כפרי

פרזול למטבח כפרי מעוצב הינה מלאכת מחשבת שלא כל אחד מסוגל לה. בעלי משלח היד העוסקים בפרזול מקפידים על פיתוח שיטות חדשות לצד שימור השיטות

קרא עוד »